CNA interzice publicitatea la tratamente, dar permite reclama pentru clinici şi farmacii

CNA interzice publicitatea la tratamente, dar permite reclama pentru clinici şi farmacii: "

Publicitatea la tratamente care necesită prescripţie medicală este interzisă pe posturile de televiziune şi radio, însă radiodifuzorii pot difuza reclamă la cabinete medicale, clinici şi farmacii, potrivit unor modificări ale Codului audiovizualului, adoptate marţi de membrii CNA.




CNA interzice publicitatea la tratamente, dar permite reclama pentru clinici şi farmacii (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)




Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a discutat în
şedinţa de marţi, pe articole, proiectul de modificare a actualului
Cod de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptând unele
modificări ale acestuia.


Astfel, la secţiunea 'Publicitate la produse medicale' din noul
Cod al audiovizualului este prevăzut faptul că: 'Sunt interzise
publicitatea şi teleshoppingul pentru produsele şi tratamentele
medicale care necesită prescripţie medicală'.


Pe de altă parte, CNA a decis să elimine interdicţia
privind publicitatea pentru furnizarea de servicii medicale
publice, de stat şi private (cabinete, clinici, spitale, farmacii
etc.)
, difuzată pe televiziune şi radio. Înainte de
actuala modificare a Codului, era interzisă orice formă de
publicitate pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat
şi private.


'Am ridicat interdicţia privind publicitatea la servicii
medicale.
Publicitatea la suplimente alimentare, alimente
cu destinaţie nutriţională specială, produse pentru slăbit va putea
include numai menţiunile autorizate prin regulamentul european', a
declarat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, după votul
Consiliului.


Totodată, promovarea medicamentelor în serviciile media
audiovizuale va include în mod obligatoriu următoarele: a)
denumirea produsului; b) denumirea comună, dacă produsul conţine un
singur ingredient activ; c) indicaţia terapeutică (afecţiunile
pentru care se foloseşte produsul medicamentos); d) avertizarea
sonoră 'Acesta este un medicament. Citiţi cu atenţie
prospectul
'. Această avertizare trebuie difuzată 'în
condiţii care să asigure o percepţie clară a mesajului, printr-o
pronunţare normală, neaccelerată'.


De asemenea, este interzisă difuzarea de publicitate şi
teleshopping pentru produse şi tratamente medicale sau suplimente
alimentare prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii
publice
, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte
persoane, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul
acestor produse sau tratamente. Este interzisă difuzarea de
publicitate şi teleshopping în care personal medical sau farmacişti
recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor,
produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare.


Totodată, potrivit noului Cod al audiovizualului, este interzisă
difuzarea de publicitate pentru produse şi tratamente medicale sau
suplimente alimentare în emisiuni pentru copii sau în pauzele
publicitare care precedă ori urmează unor astfel de emisiuni.
Producătorii şi distribuitorii de produse şi tratamente medicale
sau suplimente alimentare nu pot sponsoriza programele sau
emisiunile destinate minorilor. Publicitatea şi teleshoppingul la
produse şi tratamente pentru probleme de natură sexuală nu pot fi
difuzate decât în intervalul orar 22.00 - 06.00.


Pe de altă parte, publicitatea şi teleshoppingul la
produsele homeopate trebuie să includă în mod obligatoriu
avertizarea: 'Acesta este un produs homeopat. Citiţi cu atenţie
prospectul/informaţiile de pe ambalaj'
. Durata avertizării
va fi de minimum 3 secunde şi va fi difuzată la sfârşitul spotului
publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi
prezentată atât sonor, cât şi vizual.


În schimb, publicitatea şi teleshoppingul la suplimentele
alimentare vor include în mod obligatoriu avertizarea:
'Acesta este un supliment alimentar. Citiţi cu atenţie
prospectul/informaţiile de pe ambalaj
'. Durata avertizării
va fi de minimum 3 secunde şi aceasta va fi difuzată la sfârşitul
spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi
prezentată atât sonor, cât şi vizual.


Publicitatea şi teleshoppingul la alimentele utilizate în
dietele cu valoare energetică redusă pentru scăderea greutăţii nu
trebuie să facă nicio referire la ritmul sau la pierderea în
greutate sau la reducerea senzaţiei de foame ori la creşterea
senzaţiei de saţietate determinate de utilizarea lor, cu excepţia
menţiunilor referitoare la saţietate permise de Regulamentul (CE)
nr. 1924/2006 din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale
şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare. Totodată,
publicitatea şi teleshoppingul la alimentele cu destinaţie
nutriţională specială nu trebuie să atribuie acestor produse
proprietăţi legate de prevenirea, tratamentul sau vindecarea
bolilor.


În plus, publicitatea şi teleshoppingul la produsele şi
tratamentele pentru slăbit ori pentru menţinerea greutăţii
corporale trebuie să includă avertizarea, sonoră şi scrisă:
'Consultaţi medicul înainte de a urma dieta'.


CNA va continua în şedinţele viitoare discuţiile pentru a
modifica actualul Cod al audiovizualului, proiectul urmând să fie
finalizat în următoarea perioadă.


Noul Cod audiovizual va intra în vigoare după publicarea
lui în Monitorul Oficial.



"

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...