Viaţa într-un call center: cum se „disciplinează” studenţii după un program corporatist

Viaţa într-un call center: cum se „disciplinează” studenţii după un program corporatist: "

'Avem o cartelă de acces în clădire. Începem de la 9:00. Dacă întârzii cinci minute, se consideră că ai întârziat o oră întreagă şi nu eşti plătit pentru ora aceea, deşi recuperezi şi îţi faci norma pe care o ai. Doar cei disciplinaţi rezistă', ne povesteşte Emanuela C. , o studentă care lucrează la un call-center.




Viaţa într-un call center: cum se „disciplinează” studenţii după un program corporatist (Imagine: Andrei Michailov/Mediafax Foto)




Aproximativ 15.000 de români lucrează în prezent în call
centere, faţă de 5.000 cât erau în 2007. În general, circa 80%
dintre angajaţii din acest domeniu sunt studenţi, începătorii
primind salarii cuprise între 700 şi 1.200 lei net, la care se
adaugă comisioane din vânzare - în cazul în care este vorba despre
un call center ce are ca obiect de activitate vânzarea de produse
sau de servicii prin telefon -, plus tichete de masă şi abonamente
la clinici medicale.


Programul începe dimineaţa la ora 9 şi se încheie după fix 8
ore, cronometrate la secundă odată cu logarea la un telefon, timp
în care angajaţii trebuie să dea un anumit număr de telefoane.
Există şi ture de noapte pentru cei care trebuie să sune clienţi
din SUA, de exemplu. Angajaţii cu normă întreagă au patru pauze de
câte 15 minute fiecare, însă nu toţi au pauză în acelaşi timp.


Citeşte mai multe despre
joburile din call-center
pe
www.gandul.info.



"

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...