Apple va lansa miercuri, 2 martie, a doua versiune a iPad, la mai mult de un an de când prima tabletă a companiei americane a generat o dezvoltare explozivă a acestei nişe a pieţei gadget-urilor mobile.
iPad-ul a fost un blockbuster din punct de vedere al vânzărilor,
a creat practic o nouă piaţă şi a luat pe sus concurenţa,
declanşând apariţia unui val de produse similare care încă îşi fac
apariţia în diverse colţuri ale lumii.
Însă în timp ce rivalii se dezmeticesc şi încearcă să prindă din
urmă piaţa tabletelor, Apple a început să treacă printr-o
transformare, rolul CEO-ului, Steve Jobs, fiind tot mai incert în
viitorul companiei.
Prezenţa lui la evenimentul de miercuri din San Francisco, la
care Apple va lansa iPad2, este intens speculată. În mod
tradiţional, Jobs şi-a asumat rolul de showman lansând într-un stil
unic, cu mult entuziasm, cele mai importante produse ale Apple din
ultimii ani, de la iPod la iPhone şi iPad.
Şeful companiei a intrat însă în februarie în
concediu medical pe termen nelimitat, iar
Apple nu a dat detalii despre starea sa de sănătate. Absenţa lui
Jobs, care a supravieţuit cancerului, de la show-ul din San
Francisco va alimenta speculaţiile privind starea lui de sănătate,
iar o eventuală prezenţă va fi urmărită atent pentru indicii despre
cum se simte părintele produselor Apple.
Multe voci din Silicon Valley şi de pe Wall Street se îndoiesc
că Jobs va reveni la companie. 'Moştenitorul' va fi cel mai
probabil Tim Cook, actualul director de operaţiuni, cu şanse şi de
partea lui Phil Schiller, directorul de marketing al companiei.
Oricare dintre cei doi poate prelua miercuri sarcina de a lansa
iPad2.
Wall Street pare că s-a obişnuit cu ideea că Tim Cook va prelua
fotoliul de director general, însă printre calităţile succesorului
lui Jobs trebuie să se numere şi capacitatea de a lansa produsele
Apple în şablonul consacrat de cofondatorul companiei. Show-urile
de lansare sunt unul dintre cele mai importante instrumente de
marketing ale companiei.
Noul iPad va avea acelaşi ecran de zece inci al
precedesorului, însă ar trebui să fie mai subţire, mai uşor şi mai
rapid, potrivit numeroaselor analize de specialitate şi speculaţii
apărute pe internet.
Publicul aşteaptă de la Apple o cameră video pe partea
cu ecranul, pentru a facilita video chatul.
Acţiunile unor producători taiwanezi de electronice, care
livrează componente pentru Apple, au crescut miercuri în aşteptarea
lansării iPad2.
Apple a vândut aproape 15 milioane de iPad-uri anul trecut, după
lansarea din aprilie, de trei-patru ori mai mult decât estimau
analiştii. Tableta a contribuit cu mai mult de nouă miliarde de
dolari la veniturile companiei.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu