Prima şi încă singura autostradă din România care face legătura între două localităţi importante, Bucureşti - Piteşti (A1) poate fi considerată aproape impracticabilă, ţinând cont că doar 13% din lungimea ei nu trebuie reabilitată.
Autostrada Piteşti-Bucureşti este găurită pe 87 la sută din suprafaţă (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
Maşinile mai mici apucă să le ocolească, însă tirurile şi
camioanele le înfruntă pieptiş. Sunt vreo zece gropi, care se
întind una după alta pe o porţiune de 50 de metri de-a lungul
autostrăzii. În sensul dinspre Bucureşti spre Piteşti drumul este
destul de prost chiar de la ieşirea din Capitală. Din loc în loc
maşina se scutură trecând peste numeroasele petice. La kilometrul
18, însă, trebuie să ţii bine de volan. Cele zece gropi se înşiruie
una după alta, iar asfaltul care le separă s-a crăpat şi el serios
şi ameninţă să se transforme într-o crăpătură care se va întinde pe
zeci de metri, dacă nu intervine nimeni.
Automobilele continuă să vină unul după altul cu viteză mai mult
peste limită decât legală. Cine apucă să vadă gropile smuceşte de
volan cât să nu depăşească prima bandă, dar nici să-şi pună inutil
la teste suspensiile.
În momentul de faţă din cei 108,98 de kilometri de autostradă,
cât are Bucureşti-Piteşti, trebuie reabilitaţi nu mai puţin de
95,48 de kilometri, după cum a declarat pentru Gândul Liviu
Costache, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi
Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Asta înseamnă că doar
aproximativ 13% din autostrada finalizată la începutul anilor '70
este practicabilă în condiţii bune.
Citeşte tot reportajul pe www.gandul.info
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu