Premierul Emil Boc a declarat, joi, la Cluj, că în bugetul pe acest an există resurse financiare pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, urmând să fie extinsă pregătirea pentru tronsonul Târgu-Mureş - Câmpia-Turzii al autostrăzii, unde încă nu există nici măcar un proiect tehnic.
Boc: Există resurse financiare pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)
'Există resurse financiare în bugetul actual pe 2011 pentru
Bechtel. De asemenea, ceea ce am stabilit cu ministrul
Transporturilor, priorităţile în ceea ce înseamnă
AutostradaTransilvania, sunt cele legate de continuarea secţiunii
Gilău-Nădăşel din judeţul Cluj şi finalizarea secţiunii din Bihor,
de la Suplacu de Barcău. Acestea sunt cele două priorităţi,
concomitent cu extinderea pregătirii pentru tronsonul Târgu
Mureş-Câmpia Turzii, unde din nefericire nu există în acest moment
exproprieri, nu există nici măcar proiectul tehnic. Şi am dat să se
lucreze şi la această componentă strategică de pregătire', a
declarat, într-o conferinţă de presă, premierul Emil Boc.
Potrivit premierului, pentru cele două secţiuni din judeţele
Cluj şi Bihor există proiecte tehnice şi sunt pregătite şi
exproprierile.
'Urmează acum să se finalizeze negocierile cu Bechtel în ceea ce
priveşte preţurile, pentru că aici trebuie să fim corecţi, sunt
nişte standarde de cost care trebuie respectate, indiferent că este
Bechtel sau altcineva, şi încadrarea în limitele acestora cu
asigurarea finanţării aferente, inclusiv găsirea unor soluţii de
finanţare extrabugetară pentru ceea ce înseamnă continuarea pe
termen mediu şi lung a proiectului', a afirmat premierul.
Emil Boc a adăugat că în buget există şi resurse financiare
pentru 'acoperirea unei părţi bune a datoriilor statului faţă de
compania Bechtel'.
'Autostrada Transilvania este extrem de importantă pentru
această parte de ţară şi ştim cu toţii câte beneficii poate să
ofere. Uitându-ne numai la acest tronson de 54 de kilometri din
judeţul Cluj, putem vedea consecinţele lui benefice, ca să nu mai
vorbim de legarea lui de celelalte autostrăzi din Ungaria.
Autostrada Transilvania reprezintă o prioritate majoră ale
infrastructurii de transport din România', a conchis Emil Boc.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat recent
într-un interviu pentru Ziarul Financiar, în legătură cu autostrada
Transilvania, că nu există niciun ban pentru Bechtel, constructorul
proiectului, cel puţin până în vară.
'Lucrările pentru tronsonul Suplacu de Barcău - Borş (zona de
nord-vest a autostrăzii) nu pot fi demarate pentru că momentan nu
există bani. Până în iunie cel puţin (la rectificarea bugetară -
n.n.) nu se va întâmpla nimic cu Autostrada Transilvania',
recunoştea Boagiu.
Autostrada Transilvania este proiectată pe o lungime
totală de 415 kilometri.
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul
Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o
valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost
întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început
reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca
urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii,
stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Premierul Emil Boc a inaugurat, în 13 noiembrie, încă zece
kilometri ai Autostrăzii Transilvania (A3), între Turda şi Câmpia
Turzii, după care s-a urcat la volanul unei maşini Dacia Duster
pentru a testa tronsonul finalizat, alături de ministrul
Transporturilor, Anca Boagiu.
În urmă cu un an, la 1 decembrie 2009, şeful Guvernului a
inaugurat primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, pe
tronsonul 2B Turda - Gilău, el parcurgând atunci traseul la volanul
unei Dacii Logan.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu